روستای باغ مهدی سانیج
معرفی روستا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

 

مصلحت پادشاه

عَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ. (بقره/ ۲۱۶) 

 «چه بسا چیزی را دوست نمی‌دارید و آن چیز برای شما نیک باشد، و چه بسا چیزی را دوست داشته باشید و آن چیز برای شما بد باشد، و خدا ( به رموز کارها آشنا است و از جمله مصلحت شما را ) می‌داند و شما ( از اسرار امور بی‌خبرید و مصلحت خود را چنان که شاید و باید ) نمی‌دانید.‏»

روزی پادشاهی برای پوست‌کندن میوه کارد تیزی طلب کرد اما در حین بریدن میوه انگشتش را برید، وزیر که در آنجا بود گفت: نگران نباشید تمام چیزهایی که رخ می‌دهد در جهت خیر و صلاح شماست!


 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:, ] [ 6:53 ] [ محمد ]

از شیخ بهاءالدین عاملی رسیده که در شب جمعه این دعا را بر چهل و یک دانه گندم بخواند و بر بام خانه ریزد تا مرغها بخورند اگر حاجتش روا نشود بر من بد گویند.

بِسْمِ الله الرّحْمنِ الرّحیم

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُبِعَوْنِکَ وَ قُدْرَتِکَ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ بِحَقِکَ وَ حُرْمَتِکَ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ فَرَجاً فَرَجَنی مِنْ اَمْری فَرَجاً وَ مَخْرَجاً رَبَنّا یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

به هر دانه گندم یک بار بخواند

 

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, ] [ 6:53 ] [ محمد ]

اعضاي يک گروه تحقیقاتی ژاپنی پس از اینکه دریافتند قرآن کریم ۱۴۲۸ سال قبل، نتیجه پژوهش آنها را بیان کرده، به دين مبين اسلام گرويدند.

داستان مسلمان شدن اين گروه ‍ژاپني، از جستجوى ماده «میثالویندز» که یک ماده پروتئینی است، آغاز شد. اين ماده در مخ انسان و حیوانات به میزان بسیار کمی ترشح می شود و این ترشحات پر از گوگرد است که به راحتی می توان با روی، آهن و فسفر مخلوط گردد.

این ماده برای بدن انسان، ماده اي بسیار مهم به حساب مي آيد و موجب کاهش نسبی "کولسترول" در بدن انسان می شود و همچنین براى "تقویت قلب" و "تنظیم تنفّس" مفید است.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, ] [ 7:44 ] [ محمد ]

24 ذی الحجه روز مباهله

 مباهله سندی بر حقانیت اهل بیت(ع)

مباهله یعنی یکدیگر را نفرین کردن ، در ذیل این آیه ، از امام صادق (ع) روایت شده است : « گروهی از مسیحیان نجران نزد پیامبر (ص) آمدند و به او عرض کردند : به چه چیز دعوت می کنی ؟ حضرت فرمود : به این که گواهی دهید که جز الله خدایی نیست و من پیامبر خدا هستم و این که عیسی بنده ی خلق شده ای بود که می خورد و می نوشید . پس از بحث و گفت و گوی فراوان ، گروه مسیحی حاضر به قبول حق نشدند و زیر بار نرفتند که عیسی بنده ای از بندگان خداست . در آن هنگام این آیه نازل شد .


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 10:29 ] [ محمد ]

 

مقدمه
ميرزا زين العابدين كاشاني از علماي قرن يازدهم هجري و از شاگردانملا محمد امين استرآبادي بنيادگذار تفكر نوين اخباري و صاحب فوائد المدنيه است . وياز عالمان مقيم مكه بوده و در همين شهر نيز به دست سنيان متعصب به شهادت رسيده است . شهادت وي دلايل خاصي داشته ؛ همانطوري كه در مقاله ما ، در شماه 4 مجله ميقات صص 116 ـ 119 آمده : درباره روز عرفه ميان شيعه و سنّي اختلاف نظر پيش آمده و به دليلعدم تبعيت شيعيان از سنيان ، افراطيون سني دست به شهادت زائران شيعي مي زده اند . ميرزا زين العابدين ، به تصريح عبدالحي رضوي ، به همين دليل به شهادت رسيده است .
آنچه در اينجا آمده رساله كوتاه اما با ارزشي است كه او طي يكماجراي جالب درباره بناي كعبه و برخي اماكن مكه مكرمه نگاشته است . به نوشته مؤلفدر ظهر روز چهارشنبه 19 ماه شعبان 1039 سيل عظيمي در مكّه آمده و آب زيادي به داخلمسجد وارد شده است ؛ به دنبال آن تعداد زيادي از مردم ـ كه به نوشته او حدود 442نفر مي شدند ـ در آن سيل از بين رفتند كه يك معلّم با سي دانش آموز او كه در مسجدمشغول درس بودند جزو آنان بود . مؤلف در روز پنجشنبه بيستم ماه شعبان وارد مسجد شدهكه هيچ طواف كننده اي در آن نبوده است او خود در داخل آب طواف كرده و نماز طواف را ـ اجباراً ـبالاي منبر خوانده است .

ادامه مطلب
[ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, ] [ 18:56 ] [ محمد ]

  قهوه‌ مبادا...


 

 

با یکی از دوستانم وارد قهوه خانه ای کوچک شدیم و سفارش‌ دادیم.به سمت میزمان می رفتیم که دو نفر دیگر وارد قهوه‌خانه شدند و سفارش دادند: پنج تا قهوه لطفا... دوتا برای ما و سه تا هم قهوه مبادا!

سفارش شان را حساب کردند و دوتا قهوه شان را برداشتند و رفتند. از دوستم پرسیدم: ماجرای این قهوه های مبادا چی بود؟
دوستم گفت: اگه کمی صبر کنی به زودی تا چند لحظه دیگه حقیقت رو می فهمی.


 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ 12:51 ] [ محمد ]

وهابیت کوردل که همواره ادعای دروغین خود مبنی بر بی‌احترامی تشیع به صحابی پیامبر اعظم(ص) را در بوق و کرنا می‌کند، در اقدامی ننگین‌ و با نبش قبر نورانی «حجر بن عَدی» و ربودن پیکر مطهرش، چهره واقعی خود را نشان داد.

انتشار خبر تعرض به قبر نورانی حُجر بن عَدی -که به اشتباه معمولا عُدَی خوانده می‌شود- به همراه تصاویر دردناک از این فاجعه غیراخلاقی قلب میلیون‌ها مسلمان ـ اعم از شیعه و سنی ـ را به درد آورد.

این در حالی است که حجر از صحابی پیامبر(ص) به شمار می‌رود و اهل تسنن احترام بالایی برای صحابی رسول‌الله(ص) قائلند، از این رو باید میان برادران اهل تسنن با وهابی‌ها تفکیک قائل شد.

حجت‌الاسلام جواد محدثی از نویسندگان مشهور حوزوی،‌ آخرین بخش از کتاب «آشنایی با اسوه‌ها» را به معرفی «حجر بن عَدی» اختصاص داده است. وی در این کتاب که بیش از یک دهه پیش تألیف شده است، حجر و یاران همراهش را از شهدای افتخار آفرین تاریخ معرفی می‌کند که در عصر سکوت و خفقان، فریاد ظلم‌ستیزی سر دادند و تأکید می‌کند: حجر و یاران او، برای جوانان فضیلت‌خواه جامعه ما و همه امت اسلامی در سراسر جهان، سرمشق ایمان، جهاد، هجرت، فداکاری، مبارزه با فساد، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از حق و افشای چهره نفاقند.

به نقل از خبرگزاری فارس

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 11:22 ] [ محمد ]

مراد بیده ای" مردی ، متدین ، با ایمان ، مخلص و از طرفداران حاج شیخ غلامرضا بود . هر کجا که حاج شیخ منبر داشت ، او هم بود .

مراد ، یکی از بنّاهای کارخانه اقبال یزد بود که پس از ساخت کارخانه ، به استخدام کارخانه در آمده بود و تعمیرات کارخانه را به عهده داشت . همه زندگی او در یک اتاق خلاصه می شد . بزرگ طایفه خودش بود و چون ساده می زیست و بی پیرایه ، مردم هم او را دوست داشتند .

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 12:54 ] [ محمد ]

این گونه دعا کنیم ، مستجاب می‌شود

وقتی انسان از همه نا‌امید شد و این مطلب در قلب، فکر و ذهنش خطور پیدا کرد ‌که فقط اوست که عنایت می‌کند، در این صورت حتّی نیاز به این نیست ‌که دعا کند و خود این مسئله دعاست.

لذا خود انقطاع از خلق و این خطور قلبی که همه چیز به ید قدرت حضرت حق است، دعاست و آن‌وقت است که ذوالجلال والاکرام برای او اجابت می‌آورد.

دعا و مناجات

«وَ أَنَّ فِی اللَّهْفِ إِلَى جُودِکَ وَ الرِّضَا بِقَضَائِکَ عِوَضاً مِنْ مَنْعِ الْبَاخِلِینَ وَ مَنْدُوحَةً عَمَّا فِی أَیْدِی الْمُسْتَأْثِرِینَ»

و به‌راستی می‌دانم که در پناهندگی به جود و کرمت و خشنودی به قضا و قدرت عوضی است از جلوگیری کردن بخیلان و گشایشی است از احتیاج بدانچه در دست دنیاطلبان است .
انقطاع از خلق


ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, ] [ 13:10 ] [ محمد ]

 

نوروز به عنوان يك جشن وعيد باستاني تاريخي طولاني دارد و مورد تاييد اسلام هم مي باشد، چرا كه ابعاد مثبت آن زياد است و اساس آن توجه به خلقت و زایش جهان است. 
نوروز بيشتر به عنوان يك سنت باستاني ايراني شناخته مي شود، اما در اسلام هم مورد تاييد قرار گرفته و روايت هاي زيادي در اين باره وجود دارد كه به يك مورد آن اشاره مي كنيم.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ 10:26 ] [ محمد ]

این روزها داشتن یک دوست خوب و آدم مطمئنی که حرف دلت را بشنود، نعمت بزرگی است و باید قدر آن را دانست. آیا تاکنون فکر کرده‌ایم که در اوج لحظه‌های تنهایی، چه کسی می‌تواند آرامش‌بخش زندگی باشد؟

دیروز خیلی کلافه بودم. دلم می‌خواست با یک نفر حرف بزنم. داشتم توی گوشی‌ همراهم شماره آدم‌ها رو نگاه می‌کردم که چشم به اسم یکی از دوستان افتاد. پیامکی زدم و گفتم دلم گرفته، پاسخ داد:

«این که غصه نداره! به این شماره زنگ بزن، فقط نپرس کیه که نمی‌گم. اگر زنگ بزنی خیلی خوشحال می‌شه، سلام من رو هم برسون».

اولش دو دل بودم اما دل را زدم به دریا و شماره‌ای که نوشته شده بود را گرفتم. صدایی آن سوی خط گفت: «زائر گرامی! پس از عرض سلام به محضر مبارک امام رضا علیه‌السلام، به روضه منوّره مرتبط خواهید شد، اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی(ع).»

ارتباط با حرم مطهر امام رضا(ع) شماره تلفن: ۰۵۱۱۲۰۰۳۳۳۴

احساس می‌کرم دستانم به پنجره فولاد رضا علیه‌السلام گره خورده است و حضرت از پشت شبکه‌های پنجره فولاد، دستان مرا به گرمی می‌فشارد.

دیگر بهتر از این نمی‌شد، ذوق‌زده شده بودم! تجربه این لحظه ناب، شگفتی خاصی برایم داشت و شاید آرزوی هر عاشقی باشد که بخواهد عاشقانه و عارفانه با مولای خویش سخن بگوید. انگار امام رئوف داشت حال مرا می‌پرسید…

این صدای من نبود که می‌آمد، صدای دلم بود که داشت با پنجره فولاد ثامن الحجج علیه‌السلام درد دل می‌کرد.

یا ضامن آهو! دعا کن برایمان که دل در گرو مهر تو بسته‌ایم.

 

[ سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, ] [ 17:37 ] [ محمد ]

 چراما ایرانیها پشت سر مسافر آب می ریزیم

هرمزان که یکی از فرمانداران جنگ قادسیّه بود در سمت فرمانداری خوزستان انجام وظیفه می‌کرد. بعد از نبردی در شهر شوشتر و زمانی که هرمزان در نتیجه خیانت یک نفر با وضعی ناامیدکننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت و به ابوموسی اشعری، فرمانده لشکر اسلام آگاهی داد که هرگاه او را امان دهد، خود را تسلیم وی خواهد کرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت کرد از کشتن او بگذرد و وی را به مدینه نزد عمر بن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد. با این وجود، ابوموسی اشعری دستور داد تمام 900 نفر سربازان هرمزان را که در آن قلعه اسیر شده بودند، گردن بزنند. 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:40 ] [ محمد ]
[ سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, ] [ 11:3 ] [ محمد ]

روی پرده خانه کعبه این آیه از قران حک شده که
بسم الله الرحمن الرحیم نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ
 
سوره = الحجر    آیه = ۴۹     جزء = ۱۴       حزب= ۲۷

به بندگانم خبر ده که یقیناً منبسیار آمرزنده و مهربانم .

[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 11:36 ] [ محمد ]

شمر بن ذی الجوشن ضبابی کلابی شرحبیل و کنیه‌اش ابوالسابغه

 *سوابق و پرونده سیاه «شمر»
شمر بن ذی‌الجوشن از سران و شجاعان مردم کوفه بود، وی در زمان علی(ع) جزو شیعیان و طرفداران حضرتش به شمار می‌آمد، او در جنگ صفین از افراد تحت فرمان امیرمؤمنان بود و در جنگ با معاویه شرکت داشت و شجاعی از خود نشان داد، وی در یکی از روزهای جنگ صفین، که آتش جنگ سخت زبانه می‌کشید، وارد میدان شد و مبارز طلبید، از میان لشکریان معاویه مردی به نام «ادهم بن محرز» به مقابله با او شتافت و به هم حمله‌ور شدند، ادهم، شمشیری محکم بر شمر فرود آورد که به شدت او را مجروح کرد و شمر نیز شمشیری بر رقیب خود فرود آورد که چندان اثر نکرد، شمر به لشکر برگشت و به شدت تشنه بود، کمی آب خورد و مجدداً به میدان رفت و در حالی‌که رجز می‌خواند، رقیب را به مبارزه طلبید، وی به مقابل «ادهم» آمد و او را خوب می‌شناخت و در حالی‌که او نیز بدون ترس در مقابل او ایستاده بود، شمر با نیزه ضربتی بر او فرود آورد که او را از اسب بر زمین افکند و شمر با شادی فریاد زد: این ضربت، به جای آن ضربتی که بر من زدی و به لشکرگاه برگشت.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 آذر 1391برچسب:, ] [ 18:0 ] [ محمد ]

شهدای واقعه کربلا چهار دسته بودند:

۱- شهدای کربلا از اصحاب پیامبر                        ۲-شهدای کربلا از یاران امام علی(ع)

۳-شهدای کربلا از اهل بیت امام حسین(ع)          4-شهدای کربلا از یاران امام حسین(ع)

برای دیدن اسامی به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 آذر 1391برچسب:, ] [ 17:57 ] [ محمد ]

 

علامه محمد تقی جعفری (رحمه­الله­ علیه) می­فرمودند:
عده­ ای از جامعه­ شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست».برای سنجش ارزش خیلی از موجودات معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ی آن است. اما معیار ارزش انسان­ها در چیست؟
 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, ] [ 17:54 ] [ محمد ]

 

 

 

نان

دموکراسی می گوید: رفیق، حرفت را خودت بزن،
نانت را من می خورم.

مارکسیسم می گوید: رفیق، نانت را خودت بخور،
حرفت را من می زنم.

فاشیسم می گوید: رفیق، نانت را من می خورم،
حرفت را هم من می زنم
و تو فقط برای من کف بزن …

اسلام حقیقی می گوید: نانت را خودت بخور،
حرفت را هم خودت بزن
و من فقط برای اینم که تو به این حق برسی.

اسلام دروغین می گوید: تو نانت را بیاور به ما بده
و ما قسمتی از آن را جلوی تو می اندازیم،
اما آن حرفی را که ما می گوییم بزن!


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 آذر 1391برچسب:, ] [ 17:46 ] [ محمد ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ روستای باغ مهدی خوش آمدید
امکانات وب

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 368
بازدید کل : 12516
تعداد مطالب : 162
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1